11 dôvodov prečo čítam

Dôvodov prečo čítam knihy je omnoho viac ako vám sem teraz napíšem. No pokúsim sa vybrať také, ktoré platia všeobecne pre všetkých, ktorí čítajú knihy.

1. každí si predstaví hlavné postavy a príbeh inak. Práve preto milujem knihy. Človek si vďaka knihe dokáže vytvoriť úplne inú realitu. Vďaka knihe si rozvíjame vlastnú predstavivosť


2. vďaka knihe dokážem vyjadriť svoje emócie. Kniha ma dokáže pobaviť, rozosmiať, rozplakať. Často sa mi stáva, že životom prechádzam bez emócií. Dokonca ani film ma nedokáže tak rozplakať ako kvalitný smutný príbeh v knižnom podaní


3. s postavami sa stotožňujem a často ich beriem počas čítania knihy ako kamarátov prípadne nepriateľov


4. zbožňujem vôňu kníh a často k ním privoniavam keď ich vybaľujem z balíka


5. moja knižná zbierka je môj najväčší poklad. Chránila by som si ju viac ako môj notebook alebo moju posteľ, ktorú mám tiež veľmi rada. Ak by som mala spočítať, koľko peňazí sa schováva v mojich knihách - nie vlastne to radšej nechcem vedieť.. náhodou by som ostala vo veľkom šoku a neviem čoho by som bola schopná :D


6. obľúbené knihy som schopná naozaj čítať dokola a dokola. Medzi moje NAJ patrí séria Džínsový denník a séria Harry Potter. Potom tam patrí ešte Dracula, Denník Anny Frankovej alebo Upálená zaživa


7. je pravda že veľa ľudí najradšej číta v chladnom alebo upršanom počasí. Ja som vtedy ale absolútne práce neschopná. Ak náhodou neprespím celý deň, tak som vyvalená pri telke a pozerám zmeškané časti seriálov. Ja naopak najradšej čítam keď je pekne. Som nabitá energiou a mám chuť púšťať sa do nových vecí a to zahřňa aj nové príbehy. Rada čítam v autobuse, vo vlaku, v aute, v škole alebo na pláži


8. knihu si užijem viac ako filmové spracovanie. Určite sa nájdu výnimky, kedy bol film lepší ako kniha, no mne takto v rýchlosti žiadna nenapadá


9. túžim navštíviť svety, ktoré neexistujú. Vždy som sa chcela ísť pozrieť na Rokfort alebo do Zakázaného lesa. Chcela som sa túlať Narniou spolu s Aslanom. Chcela som si vypiť čaj s Klobučníkom a hodiť reč s Draculom. Ešte že máme vo svojej fantázii toľko možností


10. mojim najväčším snom je napísať niekedy knihu, ktorá sa bude prekladať do angličtiny a vďaka ktorej ďalšia generácia objaví čaro čítania


11. toto pravidlo je dosť individuálne no v mojom prípade dosť podstatné. V normálnom živote vôbec niesom typ, ktorý by bol vyslovene zaťažený na zlých chlapcov. Nepotrebujem priateľa drsňáka, s motorkou, piatimi tetovaniami a drogovou minulosťou. No v knihe je môj favorit vždy skôr ten typ zlého chlapca. Milujem Hannibala Lectera a nemala som ďaleko k tomu aby som sa vďaka knihe Mlčanie jahniat do neho nezaľúbila. Patrím do fanklubu Voldemorta alebo Draculu. A ak je postava psychicky vyšinutá alebo odtrháva ľuďom kusy tela, je to môj človek. Kto ma však pozná osobne nikdy nechce veriť že práve ja som tento typ. V skutočnom živote mám radšej kvetinky, vône, romantiku a prechádzky po prírode. A potom prídem domov a čítam si o odtrhnutých kusoch tela (stále narážam na knihu Mlčanie jahniat)


A čo vy? Našli ste sa v niektorom bode?

k dnešnému článku ma inšpiroval tento článok




Komentáre

Zverejnenie komentára